"Real fur or fake fur? That's the question."

Publicerat 2010-03-16 kl 17:03:44, kommentera här
Det finns mycket åsikter om päls. Dem som är för, och dem som är emot.
Och sen finns det fuskpäls, och det är ju miljöförstörande, eller det är väl det det är?
Min egna åsikt är att jag aldrig hade kunnat bära äkta päls. Kan ni tänka er att gå omkring med en kaninpäls? En levande varelse som har varit liten och gullig? Om ni kan det; kan ni tänka er att gå runt med en människohud?
För det är ju i stort sett samma sak. Djur är också levande, men bara för att de inte pratar samma språk som oss människor betyder det ju inte att vi ska döda dem enbart för att bära deras pälsar?
Och nej, jag är inte vegetarian. Jag är en köttätare. Jag hade gärna varit vegetarian om jag hade kunnat vara utan kött. I och för sig har jag inte ätit kött på sex veckor. Men det gör inte mig till vegetarian, för jag har inte ätit grönsaker heller (eftersom jag sondmatas i tio veckor). Men gör det mig till dubbelmoralisk? Jag är väldigt mycket emot djurplågeri och andra saker som gör att man skadar någon levande varelse. Sen kan man ju inte hjälpa att man trampar på en myra.
Men jag hade kunnat bära fuskpäls. För även om det är miljöförstörande så är det bättre än att gå runt med ett djurhuvud på axeln.
Vad är era åsikter? Är ni för eller emot päls?



PÄLS.
Många kändisar klär sig i päls.




päls
Hade ni kunnat klä er i päls?


kanin
Kan ni tänka er att döda denna gulliga kanin och klä er i pälsen?

Kommentarer
Postat av: J

Jag är precis som du emot att bära all sorts djurpäls. Skulle aldrig ens kunna tänka mig att bära någonting som blivit gjort utav en Elsa eller Snuffe's päls :<

2010-03-16 @ 19:15:26
URL: http://brickroad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0